Позакласний захід
"Міс та містер математика"
для учнів 7 класу
Мета заходу:
Формування стійкого інтересу в учнів до вивчення предметів математики, фізики, інформатики; створення умов для практичного застосування набутих знань, умінь і навичок з предметів; розширення меж пізнання учнів з математики, фізики та інформатики; допомога в організації розумового дозвілля. Розвиток індивідуальних, творчих здібностей учнів, зміцнення контактів серед учнів школи на основі доброзичливих відносин, взаємовиручки і взаєморозуміння.
Обладнання.
• 4 столи для учасників. У кожного столу стоїть два стільці по кількості учасників.
• Стіл для журі з 5-ма стільцями.
• Мікрофон.
• Комп'ютер, музика.
• Листи формату А 4
• У кожної пари на столі 2 ручки, аркуші формату А 4.
• На столі для журі лежать: ручки, бланки протоколу конкурсу
• Грамоти для переможців конкурсу.
• Стрічка.
• Портрети математиків, фізиків
План проведення
1. Представлення команд та членів журі.
2. Конкурс «Знайомство». (кожна пара повинна представити себе, використовуючи математичні, фізичні та терміни по інформатиці ).
3. Конкурс з уболівальниками.
4.Конкурс «Розминка». Портрет предмета в променях сонця.
5. Конкурс з уболівальниками.
6. Музична пауза.
7. Конкурс «Хвилина слави»
8. Конкурс з уболівальниками.
9.Конкурс «Господарочка»
10. Конкурс «Комплімент».
11. Конкурс «Ми знаємо їхні імена»
12. музичний конкурс
13. Домашнє завдання (Сценка на математичну або фізичну тему)
14. Підведення підсумків та вручення призів.
Сценарій проведення.
Під звуки фанфар (в запису) виходять ведучі.
Ведучий 1:
Всім добрий день друзі
А день у нас такий
Що ми сьогодні конкурс
Проводимо новий.
Ведучий 2:
Увага! Увага!
Запрошуємо всіх хлопчиків і дівчаток
Відправитися в веселе шоу.
Не забудьте взяти з собою: швидкість думки,
Винахідливість, кмітливість.
Ведучий 1:
Для участі у конкурсі
Зібрались наші діти –
Розумники й розумниці
Знавці та ерудити.
Ведучий 2:
Не в театральній виставі,
А серед наших шкільних стін
Ми побачимо зараз
Захоплююче шоу!
Ведучий 1:
Вже готове все до конкурсу,
Учасники лише сигнал чекають.
Одну хвилиночку терпіння,
Я вам грізний суд представлю
Ведучий 2: Отже, зустрічайте, наше журі. (Представлення журі)
Ведучий 1: Сьогодні ми виберемо міс та містера математики. Наші пари готові. Це кращі математики, які не сумують, швидко вважають, добре вирішують завдання, допитливі, живуть завжди весело і дружно.
Звучить музика, і входять учасники конкурсу. Пара № 1 (Прізвище, ім'я, клас) і т.д.
Перший конкурс. «Знайомство».
Розповісти про себе, використовуючи математичні, фізичні та терміни по інформатиці.
Журі оцінює оригінальність представлення пар за шестибальною шкалою.
Ведучий 2: Поки журі радиться, оголошуємо музичну паузу (звучить пісня)
Ведучий 1: Слово надається журі - підсумки першого конкурсу.
Ведучий 2: Конкурс «Розминка» Портрет предмета в променях сонця.
(Парам роздають аркуші паперу з колами і надписом предмета алгебра,геометрія, фізика, інформатика). У центрі сонячного кола створіть герб предмета. Уздовж променів напишіть його переваги, все гарне, що ви про нього знаєте, асоціації з цим словом. Постарайтеся, щоб було якомога більше променів.
Поки команди готуються, проводиться конкурс з уболівальниками, які за правильну відповідь заробляють один бал для своєї пари.
Загадки.
1. На який кут повертається солдат по команді: "Кругом" (180)
2.Як називається частина геометрії, яка вивчає фігури на площині? (Планіметрія)
3.Скільки місяців в році містять 30 днів? (4)
4.Скільки буде нулів в кінці добутку чисел від 1 до 10? (2)
5. Якщо вагу зменшити свою
Хочеш швидко без дієт,
У ванну сядь і кран відкрий -
Так придумав ... (Архімед)
6. Сота частина числа (%)
7. Скільки цифр ви знаєте? (9)
8. Хто з давніх математиків був чемпіоном по кулачному бою (Піфагор)
Ведучий 1: Слово надається учасникам. Предмет в променях сонця.
Журі оцінює конкурс і заносить результати в протокол.
Ведучий 1: Оголошую музичну паузу (танець)
Слово надається журі: підсумки конкурсу Портрет в променях сонця.
Ведучий 2: Конкурс «Хвилина слави»
Ми будемо задавати нашим учасникам питання.
За кожну правильну відповідь 1 бал.
Питання учасникам:
Перша пара.
1.Як називаються числа, які використовуються при лічбі предметів
2.Два автомобілі їхали по шосейній дорозі і проїхали 120 км. Скільки км. Проїхав кожен автомобіль? (120 км.)
3.Двоє батьків і двоє синів поділили між собою порівну 30 грн., причому кожен одержав по 10 грн.. Як це могло трапитись? (Було 3 особи: батько, син, внук)
4. Один учень писав про себе: « Пальців у мене двадцять п’ять на одній руці, стільки ж на другій, на ногах десять…» Чому він такий потворний? (Учень після слова «двадцять» не поставив дві крапки)
5.Що буде, якщо площу прямокутника розділити на його довжину? (Ширина)
6.Скільки цифр ви знаєте? (9)
7.На дереві сиділо 6 горобців. Стрілець, вистріливши, влучив у двох із них. Скільки горобців залишилось на дереві? (жодного, - всі інші полетіли)
8.Скільки секунд у годині? (3600)
9. Яка цифра завжди катається в електричці? (Три - елекТРИчка)
10. Яку формулу прославили Фанхіо, Лауда, Сенна, Прост, Шумахер? (Автогонки «Формула-1»)
Друга пара
1. Що більше 2метра або 198см?
2. Швачка має кусок сукна довжиною 18 м і щодня відрізає по 3 м. На який день вона відріже останній раз? (На п’ятий)
3.Чи ділиться 282 на 3? (Так)
4.Летіли галки і побачили палки. Якщо на кожну палку сяде одна галка, то для однієї галки не вистачить палки. Якщо на кожну палку сяде по дві галки, то одна з палок залишиться без галок. Скільки було галок і скільки палок? (3 палки, 4 галки)
5. Скільки нулів у записі числа мільйон? (6)
6. Суперник нулика (Хрестик)
7. Найменше просте число (2)
8. Прилад для вимірювання відрізків (Лінійка)
9. Яка цифра красується в центрі кожної вітрини? (Три – віТРИна)
10. Чим відрізняється один потяг від іншого з точки зору математики? (Номером)
Третя пара:
1. Хто ввів прямокутну систему координат? (Рене Декарт)
2. Назвіть «математичні» рослини. (Тисячалистник, золототисячник)
3. Які цифри «пишуть» льотчики в небі? (Вісімки)
4. Яку математичну фігуру прикрашають діамантами? (Коло)
5. Кажуть, математика - цариця всіх наук, а цариця математики ... (Арифметика)
6. Скільки музикантів у квартеті? (Чотири)
7. Чому дорівнює три в четвертому степені. (81)
8. Найменше натуральне число. (1)
9. Як називається математичний вираз типу А:А в спортивних іграх?(Нічия)
10. В якому слові цілий метр букв О?( В слові «метрО»)
Четверта пара:
1.Наука про числа, їх властивості та діях над ними. (Арифметика.)
2.Чи можна при діленні отримати 0? (Так)
3. Півень, стоячи на одній нозі, важить 3 кг, скільки він важить, стоячи на двох ногах.
(3 кг)
4. Наука, що вивчає властивості фігур на площині. (Планіметрія.)
5. Назвіть «математичну» вправу «школи» фігурного катання. (Круг, трійка, Вісімка)
6. Без чого не можуть обійтись мисливці, барабанщики, математики? (Без дробу)
8. Найпростіша геометрична фігура. (Точка)
9. Який шкільний прилад може відвезти вас куди завгодно? (ТРАНСПОРТир)
10. В які цифри люди одягаються? (Костюм-двійка, костюм-трійка)
Журі підводить підсумки конкурсу, заносить до протоколу.
Ведучий2: Конкурс для вболівальників
Яке число можна знайти в кожному автомобільному бензобаці? (Октанове число)
Які математичні фігури дружать з сонцем? (Промені)
На який кут повертається солдат по команді «кругом»? (1800 )
Яку форму має святковий кабінет в Білому домі США? (Овальний кабінет)
Які математичні сузір’я ви знаєте? (Трикутник, Південний трикутник, Циркуль)
Ім’я якої казкової героїні походить від назви одиниці виміру довжини? (Дюймовочка. 1 дюйм = 2,54 см.)
Як називається перпендикуляр до рейсів? (Шпала)
Просимо журі оголосити результати конкурсу.
Ведучий 1:
Конкурс «Господарочка»
Дівчинці потрібно відрізати "на око" 1 м стрічки. Підсумки підводяться виміром стрічки сантиметровою стрічкою. Перемагає та пара, довжина стрічки якої ближче до 1 м.
Ведучий 2:
Конкурс «Комплімент».
Хлопчик повинен зробити комплімент дівчинці, використовуючи математичні, фізичні та по інформатиці терміни. Наприклад, лінія плечей, овал обличчя і т.д.
Журі оцінює комплімент, враховуючи, з якими почуттями він зроблений, наскільки незвичайний, оригінальний, і те, як дівчинка сприймає комплімент.
Ведучий 2: Слово надається журі. Оцінка конкурсу «Господарочка», «Комплімент».
Ведучий 1:
Конкурс «Ми знаємо їхні імена»
Ведучий читає повільно текст про вчених, а пари намагаються визначити про кого йде мова.
За кожну правильну відповідь пара отримує 3 бали.
1. Доктор філософії, автор робіт з найбільш складних розділів математики, вищої математики, написані роботи по теорії механіки, про обертання твердих тіл, Створена теорія гіроскопа (для розрахунку стійкості кораблів), написана робота про кільцях Сатурна, член-кореспондент Академії наук Росії, перша жінка професор.
(С. Ковалевська).
2. Він заклав основи класичної механіки, відкрив принцип відносності, закон інерції, показав, що Земля – рядова планета, відкрив закони падіння тіл, гори на Місяці, чотири супутники Юпітера, фази Венери. (Галілей).
3. Заклав основи кінетичної теорії теплоти і газів, створював мозаїчні картини, відкрив атмосферу на Венері, натураліст, приладобудівник, фізик, хімік, творець великої обсерваторії, поет, художник, «він був нашим першим університетом» (Ломоносов)
4. Математик, філософ, фізик, винахідник, один з творців математичного аналізу, теорії імовірності, гідростатики, винайшов тачку, створив механічне лічильний пристрій, його ім'ям названі одиниці вимірювання тиску і дуже популярна мова програмування.
(Паскаль)
Ведучий 2: Слово надається журі. Оцінка конкурсу «Ми знаємо їхні імена»
Ведучий 1: Музичний конкурс. По черзі пари виконують фрагменти пісень, в яких згадуються цифри, фізичні явища, технічні пристрої.
Ведучий 2: конкурс «Перевертайлики»
Ведучий пропонує зашифрований текст відомих пісенних рядків. Учасники повинні відновити текст пісні,що зашифрована, замінюючи слово з "перевертайлика" на слово протилежного змісту.
Величезному дубу спекотно влітку. (Маленькой елочке холодно зимой)
Нехай стоять спритні водії на суші. (Пусть бегут неуклюже пешеходы по лужам)
Ворожнеча тендітна розвалиться, розклеїться від спеки і безвітряної погоди. (Дружба крепкая не сломается, не расклеится от дождей и вьюг)
Помер білий пес перед будинком. (Жил да был черный кот за углом)
Що лежиш не рухаючись, товста береза. (Что стоишь, качаясь, тонкая рябина)
Здохли у дідуся два сумних селезня. (Жили у бабуси два веселых гуся)
У полі померла береза. (В лесу родилась елочка)
Гануська, Гануська, не ходи садити помідори. (Антошка, Антошка, пойдем капать картошку)
В кущах лежала сарана, зовсім як гарбуз. (В траве сидел кузнечик)
Помовч, дід Мороз, про те, де не бував. (Расскажи, Снегурочка, где была)
Помер у дідуся чорний вовк. (Жил-был у бабушки серенький козлик)
У лісі ялинка лежала. (Во поле береза стояла)
Швидко час рухаються вперед. (Медленно минуты уплывают вдаль)
Журі підводить підсумки конкурсу, заносить до протоколу.
Ведучий 1: Домашнє завдання (Сценка)
Кожна з пар нам продемонструє своє мистецтво показати сценку
Журі підводить підсумки конкурсу, заносить до протоколу.
Ведучий 1: Ми з нетерпінням чекаємо перегляду робіт і запрошуємо учасників.
Музична пауза, поки журі визначає переможців в різних номінаціях
Журі оголошує підсумки конкурсу. Всі учасники та переможці конкурсу отримують грамоти, цінні призи.
Всім дякую за увагу,
За запал і дзвінкий сміх,
За азарт змагання,
Що забезпечив успіх.
Ось настав момент прощання
Буде короткою наша мова:
Говоримо ми до побачення
До щасливих нових зустрічей.
Спасибо за интересное мероприятие, я воспользовалась некоторыми вашими идеями, всем очень понравилось. Ещё раз, спасибо!
ВідповістиВидалитиСпасибо за приятные слова.
ВідповістиВидалитиЧудовий захід! Дітям такі дуже подобаються. Деякі конкурси обов'язково візьму собі на замітку.Творіть і надалі!
ВідповістиВидалити