Сценарій заходу
«Математичні вечорниці»
Господиня. Де ж це ті дівчата? Уже й
стемніло, а їх немає. От ми, бувало... Як зачуєш, що вечорниці, то аж тини
тріщать. Зранку ще біжимо, готуємося, бо ж хлопці. Сядьмо, спочинемо трішки.
(Стуку двері. Чути сміх. Заходять дівчата.)
Перша дівчина. Добрий вечір, паніматко!
Друга дівчина. Чули, що у Вас сьогодні вечорниці. Чи дозволите нам
погуляти?
Господиня. Добрий вечір, дівчата! Заходьте, щоб щастя було в
хаті, щоб я була багата. Я завжди рада гостям.
Третя дівчина. Давайте готувати вечерю, бо ж хлопці надійдуть.
Господиня. А де ж ваші хлопці?
Перша дівчина. А ми самі почнемо вечорниці. Нехай їх завидки беруть!
(Дівчата накривають
столи: вареники поки що не ставлять.)
Друга дівчина. Дівчата, давайте повісимо калиту, доки хлопці не
прийшли.
Третя дівчина. Давайте! Тільки
якнайвище! Хай поскачуть, а ми їх сажею вимажемо.
(Підвішують до стелі калиту. Чути тупіт і стук у двері.)
Перша дівчина. Це хлопці, мабуть!
Перший хлопець (просунувши голову у двері). Дівчата, до хати пустіть, бо з дороги збився.
Друга дівчина. Гарненько попросіть, тоді пустимо.
(Знову стукіт у двері.)
Третя дівчина. Кого там принесло ще? Хто такий?
Другий хлопець. Пес рябий, баран круторогий, ведмідь клишоногий.
Пустіть до хати!
Перша дівчина. Не пустимо в хату, бо дуже вас багато.
Перший хлопець (грюкає).Пустіть ліпше, а то буде
гірше!
Друга дівчина. Як візьмемо рогатини, поламаємо ваші спини!
Другий хлопець. Дівчатоньки - голубоньки, та ми не прийшли сваритися,
а погуляти. Гостинців вам принесли.
Третя дівчина. Та заходьте вже, чого ж!
(Хлопці заходять,
вклоняються.)
Другий хлопець. Добрий вечір у вашій хаті! З Андрієм будьте здорові,
дівчата, і Ви, паніматко, і ви, гості!
Господиня. Будьте й ви здорові. Ну,
що ж, хлопці, сідайте в нашій хаті. (Хлопці сідають.)
Перший хлопець. А чого це сумно у вас,
дівчата? А заспівайте всім нам.
Перша дівчина. А що заспіваємо, дівчата?
(Дівчата співають українську пісню.)
Другий
хлопець. А от які з вас
господині, чи вмієте ви біля печі ходити та їсти варити?
Друга
дівчина. Та вже наварили! (Показує
вареники.)
Третій
хлопець. Та ще б
скуштувати цих вареників. Може їх і собака їсти не захоче?
Третя дівчина. Почекайте. Ось заробите, тоді й скуштуєте.
Господиня. Наші дівчата все вміють! А тепер покажіть, на що ви
здатні. Хлопці здавна на вечорницях розказували смішні історії. А чи ви вмієте
розсмішити та розвеселити дівчат?
(Хлопці розповідають народні усмішки.)
(Хлопці розповідають гуморески Павла
Глазового.)
Мученик
науки
Повернувся першокласник із занять додому.
Ніс в чорнилі, мов мазнули квачиком по ньому.
— Що з тобою, мій синочку? — засміялась мати. —
Та невже ти в школі носом учишся писати?
— Смійся, смійся, — каже хлопчик. — Зараз ти заплачеш,
Коли двійку у моєму зошиті побачиш.
Ніс в чорнилі, мов мазнули квачиком по ньому.
— Що з тобою, мій синочку? — засміялась мати. —
Та невже ти в школі носом учишся писати?
— Смійся, смійся, — каже хлопчик. — Зараз ти заплачеш,
Коли двійку у моєму зошиті побачиш.
Табель
Питається
сина батько Опанас:
— Ну так де ж твій табель за дев'ятий клас?
— На деньок у мене попросив Марат.
— А чого це раптом?
— Каже, напрокат.
Учиться він класно, на "чотири" й "п'ять".
Хоче моїм табелем предків полякать.
— Ну так де ж твій табель за дев'ятий клас?
— На деньок у мене попросив Марат.
— А чого це раптом?
— Каже, напрокат.
Учиться він класно, на "чотири" й "п'ять".
Хоче моїм табелем предків полякать.
Перша дівчина. Та досить вам!
Друга дівчина. А що, наші хлопці заробили вареники?
Дівчата.Заробили! Заробили!
(Дівчата вносять вареники, всі їх їдять, веселяться та
жартують.
Третя дівчина. Побачимо, які наші хлопці спритні. А ну ж бо, хто хоче
калити вкусити!
Які ж вечорниці без поїдання калити.
Господиня. Так де ж калита?
2 дівчина. Ось вона. (Калита підвішена на довгій
палиці)
Охоронятиме її «Пан Калитинський». Бажаючі «сідають верхи» на коцюбу
та «їдуть» кусати калиту.
Мета «Пана
Калитинського»- розсмішити «пана Коцюбинського»
Мета «Пана
Коцюбинського» - не розсміятися. Якщо він хоча б посміхнеться – то
«пан Калитинський » помаже його сажею.
1 хлопець. Доброго
здоров,я, пане Калитинський!
2 хлопець. Добрий
вечір, пане Коцюбинський! Куди ви прямуєте?
1 хлопець. Та калиту ж
їду кусати!
2 хлопець. А я буду по
обличчю писати!
1 хлопець. А я таки
вкушу!
2 хлопець. А я таки
впишу!
Пан «Калитинський » може ставити запитання:
1. На озері ростуть лілії. Кожний день їх число
подвоювалося, а на 20 - й день заросло все озеро. На який день заросла половина
озера? (на 19-й день)
2. Ім'я якого відомого математика складається з трьох
складів, причому перший склад - число, другий - нота, третій - одне з імен
давньогрецького бога Сонця? (Піфагор)
3. Як поділити 5 картоплин на трьох?
4. Опівночі йшов дощ. Чи можна чекати сонячну погоду через
дві доби? (Ні. Буде ніч)
5. П'ять у квадраті - 25 , десять у квадраті - 100. А
чому дорівнює кут в квадраті? (90°)
6. На березі 5 гілок. На кожній гілці 5 яблук. Скільки
яблук на березі? (Жодного)
7. Скільки яєць можна з'їсти натще? (1 яйце)
8. Назвати прислів'я,
в яких числа.
І так усі хлопці.
Залишки калити поділити між учасниками.
Третя дівчина. Дівчата, сьогодні ж
ворожать! Давайте і ми поворожимо на долю.
Другий хлопець. Давайте!
Перша дівчина. А я відгадаю число, місяць вашого народження і скільки вам років.
Порядковий номер вашого місяця народження помножте на 100. До добутку додайте число, коли ви
народилися. Отриману суму помножте на 2. До нового добутку додайте 8. Цю суму помножте на 5. До нового результату додайте 4; суму помножте на
10 і знову додайте 4. Тепер додайте
повну кількість своїх років і від результату івідніміть 444. Ви народилися ... (Ключ длявідгадування. Наприклад,
названо 11253 . Дві останні цифри вказують вік (53) роки, попередні дві цифри
— число народження (12) дві перші — місяць
народження . Отже, людина народилася 12 січня, їй 53 роки).
Третій хлопець. А я теж вмію чаклувати. Я попрошу вийти одного учня. (Виходить
бажаючий учень.) Ось тобі дві монети
(дає монети номіналом 2 к. і 25 к.). Я вгадаю, у якій руці яка монета. Числове
значення монети, яка у тебе у правій руці помнож на 4, а числове значення
монети, що лежить у лівій руці, помнож на 7. Додай ці числа і скажи: парне чи
непарне число ти отримав. (Ключ для відгадування: якщо парне число,то в правій руці
25 к., а в лівій — 2 к., а якщо непарне, то
навпаки).
Господиня. Здавна дівчата ворожили
на долю за допомогою пса. Ми теж підготувалися. Цілий день ми тримали пса
закритим та голодним. Тож прошу вас поставити свої вареники на підлогу та
запам’ятати де чий. (в зал заводять пса, який їсть вареники).
Отож дівчата, чий вареник першим з’їли, та із вас вийде першою заміж.
Перший хлопець. Що ж, пора і честь знати. Спасибі Вам, паніматінко, за вечорниці.
Господиня. Спасибі і вам, хлопці, дівчата та гості. Заспівайте нам на прощання.
(Дівчата і хлопці співають і виходять.)
Скільки б не співали,
А кінчати час,
Кращі побажання
Ви прийміть від нас.
Приспів:
І в Вас, і в нас |
Хай буде гаразд! |
Що б Ви, і ми |
Щасливі були! | (2)
Хай у всіх Вас буде -
В місті і в селі -
Радісно на серці,
Повно на столі!
Приспів.
Хай біда і горе
Обмина ваш дім,
Доброго здоров'я
Зичим Вам усім!
Приспів.
Дякую, Людмила Михайлівна! Ми гарно поїли вареників.
ВідповістиВидалитиНа здоровя!
Видалити